OAS expanderar med Employer Branding

OAS fortsätter att expandera och startar upp ett nytt dotterbolag inom Employer Branding. Den nya satsningen heter ”Culture”.

- Med OAS Culture blir vi en fulländad leverantör inom kommunikation, säger Johan Vågerdal, koncern-vd på OAS.

KATEGORIER

Den digitala kommunikationsbyrån OAS fortsätter att expandera. Under OAS invigningsfest förra fredagen blev det officiellt att koncernen startar upp ett nytt dotterbolag inom Employer Branding. Emelie Ödén, som för drygt 1,5 år sedan började som strateg på OAS, har nu även lämnat projektledarrollen bakom sig för att kliva in som vd för det nystartade bolaget OAS Culture.

 

– Vi vill att människor ska få möjlighet att växa, och med Emelies passion för Employer Branding är OAS Culture ett naturligt steg i vår resa. Att kunna identifiera våra kunders företagskultur innan vi tillsammans tar nästa steg kommer garanterat att ge ett bättre resultat. Med ”Culture” blir vi dessutom en fulländad leverantör inom kommunikation, säger Johan Vågerdal, grundare och koncern-vd på OAS.

 

Det nya bolaget står för OAS företagskulturella inriktning, som ska hjälpa företag att lyckas med sitt varumärke utifrån ett arbetsgivarperspektiv.

 

– Vi vill hjälpa företag att sätta ord på det som de själva inte ser och hitta den företagskultur som gör just det företaget unikt. Jag är så oerhört tacksam över förtroendet och möjligheten att få jobba med någonting som jag tycker är så viktigt, säger Emelie Ödén, nybliven vd.

 

Arbetet med ”Culture” är i full gång och gör nu sin första månad på marknaden. ”Culture” blir OAS tredje inriktning, som naturligt följs av inriktningarna ”Creative” och ”Tech”, koncernens strategiska och kreativa verksamhet samt innovativa IT-ben.

 

För mer information, kontakta Emelie Ödén.

 

23 maj 2019