Hagabadet

För snyggheten, sundheten och hälsovården. Så lät mottot när Hagabadet grundades 1876, men sedan dess har det hänt en hel del. Hagabadet har på senare år raskt expanderat och blivit tre. Ja, med tre anläggningar i Göteborg är ett skönare ställe oavsett behov svårt att hitta. Spa, massage, yoga, träning, event. Mer av allt, helt enkelt.

Utmaning

Med tre nya anläggningar som följdes av tre nya webbplatser behövdes ett tydligt och uppfriskande koncept. Ett koncept som skulle genomsyra och maximera marknadsföringen på alla plan. För att lyckas behövde Hagabadet lite hjälp på traven med att kommunicera sitt varumärke och renodla sin marknadsföring. Dessutom behövde Hagabadet en plattform som samlar anläggningarna under ett och samma tak. Så, vi ställde oss frågan; hur får vi tre webbplatser att landa in i en?

Lösning

För att kunna leverera den bästa tänkbara plattformen för Hagabadet behövde vi först och främst identifiera och dela in Hagabadets besökare i målgrupper och personas. Med detta strategiarbete som grund benade vi fram ett koncept för att lyfta Hagabadets marknadsföring i sin helhet. Vi utvecklade även en ny, komplex webbplats där innehållet anpassas dynamiskt efter vilken anläggning besökaren är intresserad av. Dessutom levererar vi ett löpande strategiarbete för att Hagabadets marknadsföring ska nå maxpotential i sina valda kanaler. Ny webb, ny strategi, nytt koncept – helt enkelt.

SKILLS USED