Rebranding

Knistad Herrgård

För några år sedan köpte en gammal kär vän till oss en herrgård med anor från 1300-talet. Ja, mitt ute på den Västgötska landsbygden hittar du Knistad Herrgård – en idyllisk hotell- och konferensanläggning med restaurang och golfbana. Här har du även möjlighet att skaffa en jägarexamen och ta del av Knistads jaktpaket. En plats där upplevelsen står i centrum och Knistad-andan är djupt rotad.

UTMANING

Med sitt breda utbud behövde Knistad hjälp med att paketera och kommunicera varumärket. Det var dags för Knistad att sadla om, skapa ett nytt utseende – men ändå behålla herrgårdskänslan. Dessutom behövde Knistad ett ordentligt IT-lyft, med allt vad det innebär.

LÖSNING

Så, hur paketerade vi hela Knistads utbud och koncept i sann Knistad-anda? Vi började med att skapa en helt ny grafisk profil med allt som följer därtill. Och för att fånga känslan av Knistad Herrgård tog vi fram ett fotomanér med fokus på upplevelsen, lyckade möten och inte minst lugnet, stillheten och doften av naturen som härskat i hundratals år. Det är ju trots allt det Knistad Herrgård handlar om. I samma anda skapade vi en helt ny webb, som vi på senare år i samband med den grafiska profilen har tagit till en ny nivå. En redesign helt enkelt. 2.0 som det också kallas.

 

Dessutom levererar vi nu som då ett gediget strategiarbete för att kommunicera varumärket. Vad gäller IT tog vi med stort förtroende oss an att drifta alla IT-lösningar, och givetvis har vi techniker på plats när det behövs.

 

Knistad Herrgård fortsätter att växa och utvecklas. Under det täta och genuina samarbete under åren som gått har vi till exempel utformat logotypen för Bacchus Gourmet, herrgårdens vinkällare och exklusiva restaurang. Och i takt med Knistad Herrgårds framfart kommer vi att fortsätta att hålla vår kära vän i handen.

SKILLS USED