Monlux

Entreprenören Per Holknekt, främst känd som grundare av Odd Molly, har tagit ett kliv in i inredningsbranschen. Tillsammans med sin medgrundare Mathias Mörlin har de startat Monlux för att specialisera sig på speglar. Nu fylls ett behov på marknaden, för de som drömmer om en exklusiv, analog spegel med premiumglas och inbyggt ljus.

Utmaning

Det var dags att väcka liv i alla idéer. Och grundkonceptet var enkelt. En högkvalitativ, analog designspegel skulle nu fylla en lucka på marknaden. Med Per och Mathias skulle nu alla visioner förverkligas och förvandlas till någonting konkret. Det var så det började, här i vårt mötesrum på Creative. Ja, det fanns en plats i hemmet som inte uppmärksammades. Här skulle den exklusiva designspegeln ta sin plats. Men först behövde Monlux bli mer än bara en spegel. Tiden var kommen – det var dags för Monlux att bli ett varumärke, men inte vilket som helst. Den ouppmärksammade platsen i hemmet skulle snart vara ett minne blott.

Lösning

Tillsammans med Per paketerade vi ett exklusivt och genomtänkt high-end varumärke. Med detta följde en strategiskt genomtänkt webb med e-handel, en komplett grafisk profil och i samarbete med Robert Eldrim även förtrollande foto och film. Dessutom har vi under resans gång stöttat med allt från grafisk produktion till strategiskt utförande. Ja, vi har följt Monlux från vision till verklighet och skapat ”the most beautiful reflection possible”.

0:00/0:00

SKILLS USED