SAINT ROCHÈS

Tobias Lindberg, grundare av Frank Dandy, Röshult och nu även Saint Rochés, är en entreprenör som vi OAS:are tror starkt på. Med Saint Rochés tar han nu ytterligare ett kliv in i modebranchen för att erbjuda exklusiva solglasögon efter ledorden ”Classic elegance for all occasions”.

Utmaning

Saint Rochés är påväg att ta ett gigantiskt kliv till ett starkt varumärke utan särskilt många år i ryggen. En känsla som skulle avspegla den hemsida vi fick som utmaning att designa och ta fram. Den skulle andas exklusivitet och föra tankarna till shoppinggatorna i Milano, i en fin balans till det skandinaviska designtänket.

Lösning

Med inspiration från den italienska arkitekturen skissade vi fram en webbdesign. En design där kontrastrika former översattes till färgval och mötte det avskalade skandinaviska tänket.

Vi levererade alltså en väl uppbyggd e-handel som andas exklusivitet, men också grafisk produktion i form av bland annat annonser till magasin.

Upptäck Saint Rochés här.

SKILLS USED