Vi jobbar med relationskapande kommunikation

Mycket ryms i ett varumärke och det går att arbeta i en oändlighet med att utveckla allt från strategi till profilering och kampanjtänk. Vi tycker om att spåna fram nya koncept och använda våra reklamhjärnor för att hitta nya vägar när det har låst sig lite i våra kunders varumärkesarbete.

Varumärkesstrategi

Det är mycket som kan verka flummigt och ogreppbart när du vill bygga ditt varumärke. Typ: Vad gör vi egentligen? Hur ser vi på oss själva, och hur ser andra på oss? Är vi trovärdiga i vår kommunikation? Det är precis sådana tankebanor vi är vana vid att hantera. Tänk stort, tänk brett, så hjälper vi dig att hitta den berömda röda tråden.

Profilering

När vi satt en varumärkesstrategi, transformeras den till färg, form och typografi via våra art directors känsla för formgivning. Vi skapar den visuella bilden av varumärket baserat på företagets syn och känslor kring sig själva och sin identitet. Vi ser även till att profilen är hållbar i relevanta och kundspecifika kanaler.

Kommunikationsstrategi

Vardagen går snabbt och målgrupperna blir allt mer selektiva i hur de tar till sig information. Därför är det klokt att ha en strategi att luta sig mot vad gäller kommunikation i olika kanaler. Vi lär känna ditt varumärke och hjälper dig med en plan för hur det ska kommuniceras ut. Allt för att skapa igenkänning och nytta.

Content

Många är vi som har ordets och kreativitetens gåva, men hur ligger det till med den strategiska eftertanken kring varje budskap? Vad vill du säga och vad vill målgruppen ta del av? Vi ser till att våra kunder får rätt innehåll, på rätt plats, med rätt ton till rätt målgrupp oavsett om det gäller en text till webben eller en kampanj på Facebook.

Foto/Film

En bild säger ibland mer än tusen ord. En film, å andra sidan, säger oftast mer än ett antal tusen bilder. I rätt kanal är film ett smart och värdeskapande sätt att visa ditt varumärke eller förmedla ditt budskap. Vi hjälper dig med det som situationen kräver - oavsett om det handlar om en mindre webbfilm eller en större reklamfilmsproduktion.

Uppföljning

Vi bryr oss ditt varumärke. Vi har därför som vana att arbeta efter en 12-månadersplan för uppföljning. När projektet är lanserat tittar vi med jämna intervall tillbaka på vad det var vi - och ni - ville få ut, hur utfallet blev och att målsättningen har nåtts. Då varumärken, och kanalerna de förmedlas i, är levande tittar vi också på nya möjligheter för utveckling.

Uppdrag i urval