Psst! För att njuta av allt vår sida har att erbjuda så rekommenderar vi att du byter webbläsare. Här får du smidig vägledning: https://browsehappy.com/

”Intresseväckande” är svenskans vackraste ord.

Brukar du läsa innehållsförteckningen när du handlar mat?

Nä, det gör du nog inte. Och det gör inte de flesta andra heller, innehållsförteckningar är ju så själsdödande trista. Därför brukar vi börja med att väcka intresse. För när väl intresset är väckt, då kan du berätta nästan vad som helst utan att folk slutar lyssna.

Intresse är en känsla

Därför föredrar vi innehåll som ger någon form av känslomässig reaktion. Igenkänning, glädje, ett gott skratt, en aha-upplevelse – det finns många sätt att få läsarens eller tittarens synapser att rycka till. Rycker de tillräckligt kanske hen till och med intresserar sig för innehållsförteckningens detaljer.

Hos oss arbetar kreatörer varje dag med att få våra kunder att bli mer intressanta – oavsett kanal.

Vi har delat in vårt arbete med innehållsproduktion i tre olika kategorier.